Mbot Adventures
učimo programiranje i veštačku inteligenciju u scratchu
Iskoristite moć MBota i Scratcha za putovanje u svet programiranja i veštačke inteligencije! Naš kurs je ključ za otkrivanje osnova programiranja i razumevanja veštačke inteligencije na jednostavan i zabavan način. Deca će se kreativno izražavati kroz projekte sa MBotom i Scratchom dok stiču vredne veštine za digitalno doba. Pridružite nam se i zajedno ćemo graditi mostove ka budućnosti tehnologije!
MBot je popularna edukativna platforma koja kombinuje programiranje, robotiku i osnove veštačke inteligencije kako bi omogućila učenicima da steknu praktično iskustvo u ovim oblastima.
Galerija
Lekcije
Osnove programiranja |
U prvoj lekciji, učenici će se upoznati sa osnovama programiranja kroz vizuelno programiranje koristeći blokove. Naučiće kako postaviti osnovne komande kao što su pokretanje, zaustavljanje, skretanje i promena brzine robota. |
Senzori i reakcije |
Učenici će istražiti različite senzore na MBotu, kao što su senzor udaljenosti, senzor linije i tasteri. Kroz praktične vežbe, naučiće kako programirati robota da reaguje na različite uslove okruženja, kao što je izbegavanje prepreka ili praćenje linije. |
Petlje i uslovi |
U ovoj lekciji, fokus će biti na petljama i uslovima. Učenici će naučiti kako koristiti petlje za ponavljanje određenih akcija i kako programirati robota da donosi odluke na osnovu uslova okruženja. |
Kreiranje autonomnih ponašanja |
Učenici će kombinovati prethodno naučene koncepte kako bi kreirali autonomne scenarije za robota. Na primer, programiraće robota da se kreće unazad ako detektuje prepreku ili da prati crnu liniju na podu. |
Osnove veštačke inteligencije |
Učenici će biti uvedeni u osnove veštačke inteligencije i mašinskog učenja. Naučiće kako prikupiti podatke, trenirati jednostavne modele i implementirati ih na MBotu, na primer, za prepoznavanje određenih objekata ili boja. |
Napredne veštine programiranja |
U ovoj fazi, lekcije će se fokusirati na naprednije koncepte programiranja kao što su funkcije, biblioteke i modularnost. Učenici će naučiti kako organizovati svoj kod na efikasan i pregledan način. |
Projekti i takmičenja |
Na ovom nivou, učenici će raditi na većim projektima i učestvovati u takmičenjima gde će primeniti svoje veštine programiranja, robotike i veštačke inteligencije. To će biti projekti poput rešavanja lavirinta, sumo borbi između robota ili kreativnih demonstracija veština robota. |
Saradnja i timski rad |
Učenici će imati priliku da rade u timovima kako bi rešavali složenije izazove. Ovo će im omogućiti da nauče kako efikasno komunicirati i sarađivati na rešavanju problema. |
Finalizacija i prezentacija projekta |
Učenici finalizuju projekat. |

Sanja Drobić
Sanja Drobić

Igor Tomić
Igor Tomic

Vladimir Lalošević
Vladimir Lalošević